آموزش نیروهای واكنش سریع در ایران به روز است
نوشته شده توسط : boudika

سرهنگ ' خسرو خسروی' در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا افزود: با عنایتی كه فرمانده كل ارتش و فرمانده نیروی زمینی به نیروهای تیپ 65 نیرو مخصوص نوهد داشته و دارند این نیرو توانسته آموزشهای خود را كاملا به روز كند.

سرهنگ خسروی اظهارداشت: شاید در برخی موارد كمبودهای جزئی هم وجود داشته باشد اما توانسته ایم با امكانات موجود آموزشهای لازم را به روز كنیم و حتی سلاحهایی را كه جهادهای خودكفایی طراحی و تولید می كنند نیز برای نخستین بار در این تیپ آزمایش كنیم .

وی افزود: تیپ 65 نیروی مخصوص نوهد نیروی زمینی ارتش تا به امروز توانسته است با استفاده از علوم نوین روز و با تلاشی كه در جهاد خودكفایی ارتش و صنایع دفاعی كشور صورت گرفته در انجام وظایف خود با موفقیت عمل كند و به پیش رود.

فرمانده تیپ 65 نیرو مخصوص نوهد خاطرنشان كرد: نیروهای این تیپ در رزمایشهای اخیر جعفر طیار یك و دو، آموزشهای نوینی را كه فرا گرفته بودند از جمله پرش از بالگرد و فرود موفقیت آمیز در منطقه ای كه از پیش شناسایی نشده بود را با موفقیت به اجرا گذاشتند.

سرهنگ خسروی با بیان این كه جابجایی نیروهای مخصوص در طی 24 ساعت و یا كمتر از آن از جمله توانایی های بیشمار این نیروها به شمار می رود یادآور شد: امروز به این توانمندی دست یافته ایم كه در مدت زمان اندك نیروهای خود را از جنوبی ترین نقطه كشور به شمالی ترین نقطه و برعكس و یا از مركز به سایر نقاط كشورمان حركت داده و آنها را درعملیات های احتمالی شركت دهیم.

وی اظهارداشت: نیروهای مخصوص این تیپ با آموزش ها و دوره های ویژه ای كه در طول سال طی كرده اند، هم اینك در بهترین شرایط جسمی و روحی بسر می برند.

سرهنگ خسروی یادآور شد: نیروهای تیپ 65 نیروی مخصوص نوهد درطول سال علاوه بر آموزشهای تئوری كه در محل پادگان ها طی می كنند، آموزش های ویژه ای را نیز از جمله زندگی در كویر، جنگل و كوهستان و در زمستانها در شرایط برفی تمرین می كنند و به همین علت از توانایی و آمادگی رزمی بالایی نیز برخوردار هستند.

وی ابراز امیدواری كرد كه نیروهای تیپ 65 نیروی مخصوص نوهد، با تلاشی كه می كنند، بتوانند روز به روز بر توانایی و قدرت خود و به ویژه سربلندی و عزت بیش از پیش ایران اسلامی تلاش كنند.

**نیروهای مخصوص در دفاع مقدس و آزاد سازی خرمشهر نقش فعالی داشتند

فرمانده تیپ 65 نیروی مخصوص نوهد با بیان این كه نیروهای مخصوص و واكنش سریع این تیپ در دوران دفاع مقدس به ویژه آزاد سازی خرمشهر نقش فعالی داشتند، گفت: تیپ 65 نیروی مخصوص نوهد در زمان فتح خرمشهر با عنوان تیپ 23 نیرو مخصوص (نوهد) نقش فعالی ایفا كرد.

سرهنگ خسروی افزود: یكی از عواملی كه در كنار سایر عوامل تاثیرگذار به پیروزی رزمندگان اسلام در عملیات بزرگ بیت المقدس و فتح خرمشهر منجر شد، انجام جنگ های چریكی بود كه توسط نیروهای چمران و پیشكسوتان نیروی مخصوص در كنار سایر رزمندگان صورت گرفت.

**جنگهای امروزی نیازمند داشتن نیروهای واكنش سریع هستند

فرمانده تیپ 65 نیروی مخصوص نوهد در ادامه گفت: در جنگهای امروزی نیروهای واكنش سریع و عملیات سریع یك ضرورت محسوب می شود.

سرهنگ خسروی با بیان این كه در تیپ 65 نیروهای مخصوص تیم های ویژه از جمله تیم غواص و سقوط آزاد حضور دارند، افزود: تمامی نفرات در بدو ورود به این تیپ اعم از افسر و درجه دار، باید یك رشته تخصصی كامل را طی كنند بدین معنی كه در یك تیم 12 نفره از مهندسی رزمی تا پزشكیار، باید اكثر كارهای نیروی مخصوص اعم از غواصی، چتربازی و جنگ در شرایط نامتعارف را فرا بگیرد تا در زمانی كه یكی از نفرات دچار حادثه شد، حتی پزشكیار تیم هم بتواند كارهای دیگران را انجام دهد.

وی ادامه داد: در جنگهای امروزی لازم است كه تمامی نفرات تیم های نیروهای مخصوص برای پیشبرد اهداف نظامی حتما تخصصهای لازم را داشته باشند و به صورت حرفه ای بتوانند عمل كنند.

سیام**1478***





:: برچسب‌ها: دوچرخه , استرالیا , سیاه ,
:: بازدید از این مطلب : 192
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: